Biała lista, czarna lista.. reklam …

Obecnie poziom zaśmiecenia reklamami telewizji, radia, internetu [portale, poczta elektroniczna], jest tak ogromny, że czas by zastopować ten bezczelny proceder, ze strony firm.

Jednym ze sposobów jest rozwiązanie ustawowe wprowadzenia białej listy i czarnej listy firm.

W takim przypadku każda usługa zobowiązywała by usługodawcę do przestrzegania zasad “chcianej” i “niechcianej” reklamy.

Każdy użytkownik / klient / konsument – mógłby wpisać na czarną listę firmy naruszające jego prawa (jego zdaniem).

W przypadku portali była by to funkcja w panelu danego portalu lub blokada następowała by po kliknięciu w krzyżyk w prawym górnym rogu reklamy (krzyżyk – przycisk wyłączający reklamę). Blokada by była stała i by dotyczyła danej firmy produkującej lub sprzedającej danych produkt lub usługę.

Taka funkcja jest niby obecna w reklamach firmy Google – jednak jest to tylko funkcja “na niby”, bowiem wyłączanie reklam nie działa Firma Google dalej wyświetla te same reklamy pomimo ich wyłączania (można wyłączać reklamy dowolną ilość razy a reklamy te same dalej się wyświetlają).


W przypadku kont email czyli poczty elektronicznej była by to również funkcja w panelu konta – biała lista i czarna lista reklam.

W przypadku telewizji była by to funkcja wbudowana w oprogramowanie tunera DVBT lub telewizora lub podobne rozwiązanie – reklama posiadała by znacznik jaką firmę reklamuje.

W menu tunera lub w menu telewizora użytkownik mógłby zablokować reklamy danej firmy wpisując je na czarną listę lub mógłby wpisywać na biała listę reklamy firm na które wyraża zgodę.

Takie rozwiązania skutecznie i szybko by uzdrowiły rynek reklam – usuwając reklamy kłamliwe, oszukańcze, bezczelne, nieestetyczne lub wykonane w sposób niewłaściwy (migające, ze skaczącym obrazem, używające technik podprogowych, z wykorzystaniem obrazów i treści “drastycznych”).

Przykład reklam z użyciem obrazów i treści drastycznych to firma Polsat, która w reklamach swojej “fundacji” używa nagrań video dzieci z uszkodzeniami genetycznymi.


Nie każdy ma ochotę co kilka minut oglądać po kilkadziesiąt razy dziennie dzieci z uszkodzeniami genetycznymi. Każdy rozumie, że takie dzieci są i że potrzebują pomocy, jednak firma Polsat w sposób niespotykanie bezczelny w tym zakresie narusza prawa swoich klientów.

Ktoś może nie chcieć tego oglądać, ktoś może nie mieć ochoty tego oglądać codziennie po kilkadziesiąt razy. Co więcej “widzami” tych reklam są również dzieci, młode matki i co jest oczywiste i dzieci i młode matki mają prawo do ochrony w tym zakresie.

Jeśli pracownicy firmy Polsat lubią takie “widoki”, to przecież mogą oglądać tego typu treści bez żadnyh limitów i ograniczeń. Mogą też swoim dzieciom wyświetlać “takie piękne” obrazy całymi dniami.

Narzucanie jednak swoim klientom / konsumentom / widzom tak drastycznych treści jest zwykłą bezczelnością i w naszej ocenie jest naruszeniem zasad świadczonych usług [usługi rozrywkowe, usługi informacyjne – telewizja].

 

 

 

 


Odpowiedz na „AnonimAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Powrót na górę