e-konsument.pl – konsumenckie ABC .. !!

e-konsument.pl – konsumenckie ABC .. !!

Dla wszystkich dbających o swoje prawa

– w tym prawa konsumenta, przygotowaliśmy
.. konsumenckie ABC..

Pamiętaj chronisz swoje prawa przez:

1. Wybieraj sklep uważnie – nie rób zakupów w sklepach gdzie nie są przestrzegane prawa konsumenta.

Przykład: sklepy Lidl i Mila (Delikatesy Centrum) masowo łamią przepisy co do postępowania reklamacyjnego. Pracownicy nie wykonują czynności jakie mają obowiązek wykonać – to jest dokonać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar lub spisać protokół reklamacyjny. Produkt ma się nadawać do spożycia – to znaczy że musi być również smaczny [jest to przecież produkt do jedzenia]. To nie tylko ważna data do spożycia, ale również walory smakowe.. Jeśli już robisz zakupy w tych sklepach, wybieraj towar uważnie. Kupuj towar dobrych firm, które nie oszukują klientów. Nie muszą to być towary drogie – chodzi o jakość a nie o cenę. Dużo towarów “lepszych firm” jest gorszej jakości niż towary mniej znanych firm. Jeśli towaru nie znasz, to kup tylko jeden na próbę. Nie daj się nabierać na promocje i obniżki – może to wskazywać, że towar jest wadliwy lub niezdatny do spożycia (towar stary lub towar niesmaczny). Sprawdzaj ceny tak zwanych promocji – czasami cena w tej niby promocji jest taka sama jak cena, która była przed promocją (oszukiwanie klientów na fałszywe promocje). Biedronka już wielokrotnie była karana za praktyki, oszukujące klientów. Biedronka jednak, co należy podkreślić zwraca piniądze za niesmaczne produkty, jeśli złożysz reklamację. Biedronka w tym zakresie zwrotów pieniędzy za niesmaczne produkty, to pozytywny wyjątek. Inne sklepy bezczelnie cały czas okradają klientów – w ten sposób – sprzedając towary spożywcze, które się nie nadają do spożycia – bo są niesmaczne.


2.  Zapytaj o wszystkie ceny (każdego produktu) przy kasie i na bieżąco sprawdzaj ceny oraz sprawdzaj czy odliczono rabat w przypadku promocji.

Przykład: sklepy Lidl i Biedronka często mają inne ceny na półce a inne w kasie. Oczywiście za każdym razem ceny wyższe są w kasie. To częsta praktyka w tych sklepach i trudno uwierzyć, że przypadkowo sklepy się mylą na szkodę klientów (zawsze na szkodę klientów i nigdy nie jest odwrotnie – czyli nigdy cena nie jest “omyłkowo” niższa w kasie niż na półce). Zaoszczędzisz w ten sposób czas (na ewentualne reklamacje i proszenie się o zwrot nadpłaconych kwot). Sklepy liczą, że nie zwrócisz uwagi, że ceny w kasie są wyższe i że sklep pobrał dużo wyższą kwotę niż miał prawo pobrać. Sklepy w ten sposób zarabiają nieuczciwie ogrome pieniadze( jak oceniamy dziesiątki mlionów złotych miesięcznie), oszukując i okradając klientów w ten sposób. Niby to przypadkowe pomyłki, ale to tylko złodziejskie tłumaczenia a nie fakty. Te sklepy nigdy nie mylą się w ten sposób na swoją szkodę co dowodzi, że nie są to przypadkowe “pomyłki” a zaplanowane oszukiwanie i okradanie klientów. Sklepy też liczą na to, że nawet gdy po odejściu od kasy sprawdzisz ceny na paragonie, to nie będziesz chciał czekać na kierownika – by złożyć reklamację lub że będziesz się wstydzić zwrócić uwagę kasjerowi na zawyżone przez sklep ceny i że będziesz się wstydzić żądać zwrotu swoich pieniędzy – jakie zostały pobrane nieuczciwie, przez sklep.

3. Sprawdź uważnie paragon i zachowaj paragon, aż do czasu gdy już nie będzie potrzebny.

Przykład: W przypadku towarów spożywczych zachowaj paragon do czasu gdy masz towar (nawet lepiej zachować paragon dłużej). W przypadku towarów innych (chemiczne, przemysłowe, ubrania, obuwie), zachowaj paragon do czasu gdy obowiązuje rękojmia i gwarancja (nawet lepiej zachować paragon dłużej).

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Powrót na górę